fbpx
Utrzymanie czystości w biurowcu

Utrzymanie czystości w biurowcu

Sprzątanie części głównej wejścia do biurowca jest wysoce ważna. Każda osoba wchodząca do obiektu najlepiej czuje się w czystej i pachnącej przestrzeni. Nienaganna czystość i porządek świadczy o higienie i kulturze panującej w odwiedzanym miejscu. Czystość wzbudza zaufanie wśród klientów, partnerów firmowych, najemców jak również pracowników. Przestrzeń strefy wejścia do budynku zatem musi być objęta szczególną opieką. Firma sprzątająca, która na stałe opiekuje się danym biurowcem powinna zapewnić czystość wewnątrz obiektu jak również na zewnątrz, przed wejściem głównym.

Sprzątanie strefy wewnętrznej wejścia do budynku

Utrzymanie porządku w holu/recepcji biurowca:

  • Mycie przeszkleń– przeszklone drzwi wejściowe do biurowca powinny być utrzymane w stałej czystości. Koniecznym jest bieżące usuwanie zabrudzeń takich jak odciski z palców i zachlapania. Większość nowoczesnych biurowców ma wysokie przeszklenia wejścia głównego do biurowca. Mycie ich nie musi być realizowane tak często jak w przypadku samych drzwi głównych. Czyszczenie reszty przeszkleń powinno odbywać się regularnie, co najmniej raz na kwartał aby utrzymać je w czystości przez cały rok.
  • Odkurzanie i mycie wycieraczek– Rolą wycieraczki w holu jest zatrzymanie części zanieczyszczeń, które mogłyby zostać przeniesione dalej i rozniesione wewnątrz biurowca. Dzięki swoim właściwościom antypoślizgowym chronią nas przed ewentualnym poślizgnięciem. Czyszczenie wycieraczek należy rozpocząć od dokładnego odkurzania, maty gumowe można umyć wodą z użyciem delikatnego środka czyszczącego. Wycieraczki należy odkurzać na bieżąco, zawsze w dniu zaplanowanego sprzątania. Maty wejściowe po pewnym czasie same w sobie się brudzą, powstają na nich plamy, które powinny być również usuwane. Tak jak w przypadku mycia okien, raz na kwartał warto zlecić firmie sprzątającej pranie wycieraczki na mokro z użyciem odpowiednich środków, które pozwolą na usunięcie powstałych plam.
  • Mycie posadzek- czyszczenie posadzek powinno zostać wykonane zawsze w dniu sprzątania biurowca. Mycie podłóg możemy wykonać metodą ręczną z użyciem mopa albo z wykorzystaniem maszyny myjąco- zbierającej. Niezależnie od tego jaki rodzaj posadzki znajduje się w holu głównym, każda z nich przynajmniej raz w roku powinna być gruntownie wyczyszczona. Wykładzinę dywanową wypierz. Posadzkę PCV czy linoleum należy poddać maszynowemu czyszczeniu oraz zabezpieczeniu polimerem w celu utrzymania podłogi w lepszej kondycji przez długie lata. Posadzki z kafelków możemy poddać również maszynowemu czyszczeniu. Takim zabiegiem zostaną dokładnie doczyszczone nie tylko kafle ale również fugi, w których to zbiera się najwięcej brudu.
  • Opróżnianie koszy na śmieci– kosze na śmieci powinny być opróżniane zawsze podczas zaplanowanego sprzątania. Istotne jest opróżnianie i mycie popielniczek znajdujących się przed wejściem do budynku. W przypadku gdy po wyciągnięciu worka na śmieci, kosz w środku jest mokry, należy go umyć przed założeniem worka. Dzięki temu unikniemy nieprzyjemnych zapachów, które może generować zabrudzony kosz na śmieci.

W większości holów znajdziemy również meble tapicerowane, które również należy poddać przynajmniej raz w roku praniu ekstrakcyjnemu w celu usunięcia większych plam. Stałe utrzymanie w czystości tapicerki poprzez odkurzanie i wycieranie niewielkich, łatwo zmywalnych plam należy do serwisu sprzątającego.

Sprzątanie terenów zewnętrznych

Utrzymanie terenów zewnętrznych można zlecić firmie sprzątającej, która na stałe obsługuje Twoją nieruchomość w zakresie sprzątania. Czynności jakie mogą wchodzić w zakres takiej usługi to:

  • Zamiatanie chodników
  • Odchwaszczanie chodników
  • Usuwanie śmieci
  • Odśnieżanie
  • Grabienie liści
  • Odśnieżanie i posypywanie solą/ piaskiem.

Utrzymanie czystości w strefie wejścia do biurowca jest więc istotnym elementem w zakresie całej usługi sprzątania.

Firma sprzątająca dbająca o porządek powinna być zaopatrzona w odpowiedni sprzęt oraz środki czystości aby usługa mogła zostać wykonana na najwyższym oczekiwanym poziomie. Zastąpienie odkurzacza miotłą, nie zapewni wysokiej jakości usługi sprzątania. Przeszkolenie pracownika w zakresie wykonywania swoich obowiązków w odpowiedni sposób, z wykorzystaniem odpowiednio dobranych środków i technik sprzątania to także nieodzowna część składająca się na wysoką jakość wykonywanych obowiązków przez firmę sprzątającą.

Otoczenie strefy wejścia do budynku musi być zatem czyste, pachnące i przyjazne dla pracowników, najemców, klientów i innych osób odwiedzających biurowiec.