fbpx

Sprzątanie obiektów medycznych, przychodni, szpitali – Opole, Wrocław, Śląsk

 

sprzątanie powierzchni medycznychRóżnic pomiędzy sprzątaniem obiektów medycznych a biurowych jest bardzo dużo. Istnieje wiele kwestii bezpieczeństwa i certyfikacji, które wykraczają poza standardowe mycie podłóg, wycieranie kurzy czy opróżnienie pojemników na śmieci. W placówkach służby zdrowia konsekwencjami płynącymi ze złego sprzątania medycznego mogą być zakażenia i rozpowszechnianie się różnych chorób. Jest to istotna kwestia, szczególnie biorąc pod uwagę aktualnie obowiązujące normy reżimu sanitarnego.

 

Sprzątanie obiektów sanitarnych i ich dezynfekcja w Opolu i Wrocławiu

Stopień czystości i sterylności dla placówek medycznych względem obiektów biurowych jest inna, różnica sprzątania jest znacząca. Jako firma sprzątająca z Opola dbamy nie tylko o zachowanie w czystości obiektów takie jak biura, magazyny, sklepy, banki czy placówki oświatowe. Codziennie sprzątamy również placówki medyczne, w których nasi pracownicy ze względu na zagrożenia i obawy związane z chorobami muszą sprzątać zgodnie z przyjętymi zasadami i normami, zachowując szczególną ostrożność.

Pracownicy mogą mieć kontakt z różnymi płynami ustrojowymi, solą fizjologiczną oraz innymi substancjami, które powodować mogą występowanie infekcji a nawet poważne skutki zdrowotne dla organizmu.  Mając na uwadze wystąpienie takich zdarzeń, należy szczególnie zadbać o odpowiednią dezynfekcję i 100% sterylność sprzątanych pomieszczeń. Dziś sprawdzonym sposobem dla właścicieli obiektów medycznych będzie zatrudnienie do współpracy firmy sprzątającej z Opola i skorzystanie z szeregu usług jakie świadczy na terenie całego województwa opolskiego, dolnośląskiego oraz śląskiego.  

Jak firma sprzątająca z Opola dba o zachowanie czystości w obiektach sanitarnych?

Placówki medyczne są szczególnymi rodzajami obiektów wymagających odpowiedniego przygotowania. Przed rozpoczęciem stałej współpracy codziennej usługi utrzymania czystości, przeprowadzamy szczegółowe rozmowy dotyczące wymagań określonego obiektu. Rozpoczęcie usługi sprzątania nie jest możliwe bez określenia potrzeb i warunków klienta. Rozmowy powinny dotyczyć wymagań, rytmu pracy obiektu oraz zebraniu kluczowych informacji dotyczących specyfikacji obiektu. Niektórymi z niezbędnych informacji jakie firma sprzątająca musi uzyskać są m.in.: w jaki sprzęt wyposażona jest placówka medyczna oraz jakiego specjalistycznego czyszczenia wymaga.

Kolejną ważną kwestią jest ustalenie jakie zabiegi wykonywane są w placówce oraz to, w jakiej częstotliwości powinny być dezynfekowane poszczególne pomieszczenia. Usługa sprzątania nie może zostać zrealizowana bez wcześniejszego odpowiedniego przeszkolenia oraz zapoznania się z zasadami Bezpieczeństwa i Higieny Pracy pracowników porządkowych. Za zapoznanie z zasadami obiektu i wdrożenie pracy pracowników porządkowych odpowiedzialny jest koordynator obiektu- kierownik firmy sprzątającej ZTIRA. Osoba ta jest łącznikiem w całym procesie komunikacyjnym pomiędzy klientem obiektu a pracownikiem porządkowym. Trzeba pamiętać, że pracownik firmy sprzątającej, jeśli nie przestrzega zasad bezpieczeństwa oraz reżimu sanitarnego może przyczyniać się do łatwego przenoszenia wirusów i bakterii.

Przed rozpoczęciem stałej współpracy z placówką medyczną, zadaniem pracowników firmy sprzątającej ZTIRA  jest skompletowanie odpowiedniego zespołu oraz wdrożenie ich na dany obiekt, przeszkolenie z charakterystyki dostępnego sprzętu, środków chemicznych i ich kartami charakterystyk, jak również przekazanie odpowiednich środków ochrony osobistej. Zaufanie kadrze sprzątającej oraz wdrożony system kontroli daje gwarancję profesjonalnej usługi sprzątania z której zadowolony jest klient powierzający wykonanie zadania- zarządca przychodni lekarskiej, szpitala czy gabinetu stomatologicznego.

 Jak powinna przebiegać profesjonalna usługa sprzątania i dezynfekcji placówki medycznej?

Dezynfekcja powierzchni polega na redukcji chorobotwórczych czynników biologicznych, które zostają usunięte pod wpływem działania chemicznie aktywnego preparatu. Dostępne schematy mycia i dezynfekcji sprzętu medycznego, mają za zadanie zniwelowanie ryzyka zakażenia się w placówce medycznej drogą kontaktową. Sprzątanie dotyczy również usuwania brudu z urządzeń i powierzchni, różnych zarazków i alergenów. Produkty jakimi sprzątamy w obsługiwanych przez nas obiektach zostały szczegółowo opisane w dostępnym na naszym blogu artykule o profesjonalnych środkach czystości. Polska marka DOLPHIN to profesjonalne rozwiązania i specjalistyczne środki czystości, stosowane do sprzątania zarówno obiektów przemysłowych, handlowych, użyteczności publicznej oraz obiektów sanitarnych.

Przygotowanie personelu firmy sprzątającej przed rozpoczęciem sprzątania w kilku krokach:

  1. Ubranie odzieży ochronnej (fartuch ochronny i rękawice ochronne), przygotowanie wózka pracownika firmy sprzątającej,
  2. Przygotowanie środków myjących (pobranie gotowego roztworu myjącego z automatycznego systemu dozującego lub przygotowanie zalecanego stężenia roztworu środka myjącego),
  3. Przygotowanie roztworów roboczych środków dezynfekcyjnych, po uprzednim ubraniu środków ochrony indywidualnej odpowiednich dla danego środka dezynfekcyjnego,
  4. Po wykonaniu czynności wstępnych, pracownik rozpoczyna sprzątanie zgodnie z przyjętą w danej komórce kolejnością. 

Kolejność wykonywanych czynności porządkowych w przychodni medycznej, gabinecie stomatologicznym czy szpitalu, należy rozpocząć od przedmiotów najmniej zabrudzonych wzrokowo, właśnie za takie uważa się przedmioty najwyżej położone, a za kończyć na najbardziej, czyli na myciu podłóg. Poniżej przedstawiamy w jakiej kolejności powinno odbywać się sprzątanie pomieszczeń w obiekcie medycznym, krok po kroku. Do sprzątania należy stosować ściereczki zróżnicowane kolorystycznie. Każdej powierzchni odpowiada inny rodzaj ściereczki. Ważne jest, aby po zakończonej pracy, wszystkie brudne ścierki oraz mopy zostały poddane wstępnej dezynfekcji, opłukane, osuszone i przekazane do pralni. Przy sprzątaniu placówek bardzo ważna jest jakość sprzątania, dobry sprzęt, sprawdzone środki czyszczące i doświadczenie personelu wykonującego usługę sprzątania.

Przykładowa kolejność sprzątania przychodni lekarskiej, gabinetu stomatologicznego oraz pozostałych placówek medycznych:

  1. Usuwanie odpadów komunalnych,
  2. Mycie (mycie i dezynfekcja/dezynfekcja) powierzchni ponad podłogowych tj.: parapety, szafki, ścianki ramy łóżek, półki, kosze na odpady, klamki, kontakty, części zewnętrzne krzeseł taboretów i kozetek, blaty biurek i szafek itp.,
  3. Mycie i dezynfekcja stanowiska sanitarnego (umywalka, bateria, kafelki wokół umywalek, dozowniki na mydło i/lub środek dezynfekcyjny, podajniki na ręczniki papierowe, lustra, półki),
  4. Odsunięcie łóżek, szafek, krzeseł, taboretów i mycie obrzeży pomieszczeń,
  5. Mycie podłogi.

Dlaczego warto zlecić czyszczenie medyczne profesjonalnej firmie sprzątającej z Opola?

Współpraca z firmą sprzątającą z Opola, która we właściwy sposób posprząta i zdezynfekuje Twoją placówkę, pozwoli na utrzymanie obiektu medycznego w 100% sterylnej kondycji. Pomoże w uzyskaniu pożądanej satysfakcji pracowników w niej pracujących  i uzyskać zadowolenie pacjentów. Działania te pozwolą również zawęzić koncentrację na opiece nad pacjentami i ich bezpieczeństwie. Czyszczenie nie jest uniwersalne, każdy obiekt medyczny jest inny i wymaga usług, które są dostosowane do określonych potrzeb.

Zamów rozmowę z konsultantem i dowiedz się jak może wyglądać sprzątanie w Twoim gabinecie medycznym na stronie -> zapytaj o wycenę